Online adverteren
Online adverteren (ook wel zoekmachine adverteren of SEA genoemd) bevat het betaalde gedeelte van de zoekmachine. Hiermee kun je heel gericht jouw eigen doelgroep bereiken. Het belangrijkste doel is om de advertenties zo in te zetten dat je van elke uitgave weet dat deze ook echt winst oplevert. Dit doe je door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden (of combinaties van zoekwoorden) en advertentieteksten. Online adverteren gaat verder dan alleen adverteren in de zoekmachines. Het bevat ook de advertenties in het display netwerk.
Waar kan ik online adverteren?
De grootste partij waar je kunt adverteren is Google Adwords. Met zowel de mogelijkheid om te adverteren in het zoeknetwerk, als in het display netwerk. Daarnaast kun je hier ook terecht voor Google Shopping en remarketing.
Als tweede partij kom je terecht bij adverteren bij Bing en Yahoo. Een deel van de zoekende klanten maakt gebruik van een andere zoekmachine of browser en kan hierdoor ook terecht komen bij Bing of Yahoo als zoekpartner. Door te adverteren op deze platformen kom je ook bij deze klanten in het zicht. Anders ben je mogelijk onzichtbaar voor een deel van jouw doelgroep.
Naast adverteren bij zoekmachines is het ook mogelijk om te adverteren via websites als Marktplaats en Bol.com.
Wat zijn de voordelen van online adverteren?
Het voordeel van online adverteren is dat het uitermate flexibel en goed beheersbaar is. Er is een continue inzicht in de kosten en de opbrengsten. Door budgetten in te stellen kom je niet voor onaangename verrassingen te staan zoals bijvoorbeeld budgetoverschrijdingen.
Benieuwd hoe jij online adverteren kan inzetten? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Wat kunnen we voor je betekenen?
Wil je online adverteren of online adverteren slimmer inzetten? Neem contact op!