Google heeft onaangekondigd een wijziging doorgevoerd in de weergave van het aantal sitelinks in advertenties binnen Google Adwords. Tot voor kort werden er maximaal vier getoond, nu zijn dit er maximaal acht geworden.

En hoe gaat dit vanaf nu in zijn werk?

Sitelinks binnen Adwords op desktop

Op de desktop was het mogelijk om tussen de twee en de zes sitelinks te tonen en dit is onveranderd gebleven. Afhankelijk van de ruimte (qua tekens) bepaalt Adwords hoeveel sitelinks er onder jouw advertentie getoond worden.

aantal sitelinks Google Adwords

De weergave van de sitelinks in advertenties op desktop browsers.

Sitelinks binnen Adwords op mobiele apparaten

Op mobiele apparaten is de weergave van Adwords advertenties aanzienlijk veranderd. Hier is het aantal sitelinks van maximaal vier naar maximaal acht stuks gegaan. Daarnaast is de weergave aangepast met mooie blokjes eromheen en ze zijn mooi opgezet in de vorm van een carrousel. Deze wijziging is ook gedaan bij sitelinks voor organische zoekresultaten op mobiele apparaten.

aantal sitelinks Google Adwords op mobiele apparaten

De nieuwe weergave van de sitelinks op mobiele apparaten.

Sitelinks in advertenties binnen Adwords op tablet

Een tablet had net als bij de desktop de mogelijkheid om tussen de twee en de zes sitelinks te tonen onder jouw advertentie. Dit is nu gelijkgetrokken met de mobiele apparaten (dus maximaal acht sitelinks) en ook hier is een carrousel weergave toegevoegd. Dit is ook gedaan bij de organische zoekresultaten.

Door deze wijzigingen krijgen de sitelinks binnen advertenties nog meer mogelijkheid om zichzelf te tonen en kun jij dus nog meer sitelinks onder de aandacht brengen. Door de carrousel weergave zijn ze ook nog beter en prominenter aanwezig op jouw scherm.

Heb je nog vragen over sitelinks of over adverteren via Google Adwords?

Neem contact op