Conversie optimalisatie
Het verbeteren van de online prestaties. Welk bedrijf wil dit niet? Voor veel ondernemers is het online kanaal vandaag de dag een belangrijke bron van inkomsten. Maar er worden ook veel kosten voor gemaakt. Het verbeteren van het online resultaat door middel van conversie optimalisatie is zeer nuttig om het rendement te verhogen.
Hoe werkt conversie optimalisatie?
Bij conversie optimalisatie worden pagina’s, content en paden die klanten bewandelen geanalyseerd. Het doel hiervan is om meer (omzet) uit het bezoek van een klant te halen. Het gaat hierbij voor een deel om het vergroten van de gebruiksvriendelijkheid van de website.
Het gedrag van de klanten wordt geanalyseerd. Wat doen ze op jouw website en wat kunnen we verbeteren? De webstatistieken van de website worden hiervoor als uitgangspunt gebruikt. Uit deze gegevens kunnen we bijvoorbeeld zien hoeveel procent van de klanten afhaakt in een bestelproces. Of hoe lang een klant gemiddeld op een pagina blijft.
Wat werkt voor jouw website?
Hoe kunnen we testen wat er beter werkt voor jouw website? Hier kan door A/B testing. Dit is de methode om te kijken hoe twee varianten van een pagina ten opzichte van elkaar presteren. Misschien converteert een groene call to action knop wel beter dan een blauwe call to action knop. Of is het beter om een foto links dan wel rechts te plaatsen. Dit zijn allemaal voorbeelden van wat mogelijk is met A/B testing. Hierdoor ga je echt aan de slag met conversie optimalisatie!
Wat kunnen we voor je betekenen?
Wil je aan de slag met conversie optimalisatie? Neem contact op!